Jedną z wyjątkowych cech Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego jest umożliwienie jej uczniom udziału w licznych wydarzeniach artystycznych mających miejsce na prestiżowych scenach w profesjonalnych teatrach – spektaklach przygotowanych we współpracy z innymi instytucjami artystycznymi.
Rok szkolny 2017/2018 w zakresie działań artystycznych zainaugurował udział śpiewaków naszej szkoły w przedstawieniach „Alicji w Krainie Czarów”, zrealizowanych we współpracy ze Szkołą Baletową Anny Niedźwiedź we wrześniu 2017 r. w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
To kontynuacja trwających od 2014 r. wspólnych działań artystycznych podjętych z tą placówką edukacyjną. W czterech spektaklach, będących wielkim widowiskiem muzyczno– baletowym, wzięli udział śpiewacy PSCHJK, wykonujący partie solowe do muzyki Gabriela Kaczmarka: Józek Biegański, uczeń kl. VIII, Jan Sydor oraz Ph. Szkudlarski, uczniowie kl. VII.
Dwa spektakle „Alicji w Krainie Czarów”, zostały zaprezentowane także w Opera Nova w Bydgoszczy w styczniu 2018 r., z udziałem solistów PSCHJK: J. Biegańskiego oraz J. Sydora.
Kolejne działania artystyczne, we współpracy z Poznańskim Chórem Chłopięcym, to projekt teatralny, musical „ Nine”, realizowany na scenie Teatru Muzycznego w Poznaniu do adaptacji książki i sztuki teatralnej autorstwa Arthura Kopita.
Zapoczątkowany we wrześniu udział śpiewaków naszej szkoły w przedstawieniu premierowym tego musicalu, ma swoją kontynuację w całym sezonie artystycznym 2017/18 r. Solistami biorącymi udział w tych przedstawieniach są: Max Dinos, Mateusz Gabrielski oraz Ryszard Przychodzeń, uczniowie klasy V. Warto zaznaczyć, iż ich występy zyskały ogromną sympatię publiczności oraz pozytywną krytykę prasy.
Szeroko zakrojona współpraca ze Szkołą Baletową Anny Niedźwiedź pozwoliła kolejny raz uczniom naszej szkoły na udział w projekcie muzyczno– baletowym „Cylia”, w listopadzie 2017 r.
Projekt ten miał swoją realizację w nowopowstałym Teatrze Cortique w Poznaniu. Do udziału w przedstawieniach „Cylii” zostały zaproszone dziewczynki PSCHJK, realizując solowe partie wokalne w połączeniu z elementami baletu, co podkreśliło trudność wykonania ich scenicznej partii. Znakomicie sprostały temu zadaniu uczennice klasy V: Maria Paterczyk i Anastazja Starosta, biorąc udział w 6 spektaklach „Cylii”.
Koordynatorem działań artystycznych wszystkich trzech projektów była pani Donata Hoppel, nauczyciel emisji głosu PSCHJK. Dotyczyło to w szczególności przygotowania solistycznego uczniów szkoły, sprawowania nad nimi opieki podczas spektakli, nawiązania współpracy z innymi nauczycielami emisji głosu a także prowadzenia mediacji pomiędzy szkołą, rodzicem i pozostałymi placówkami.